Kinská, Nastassja

Text hesla

Kinská (Kinski), Nastassja, vlastným menom Nastassja Aglaia Nakszynski, 24. 1. 1961 Berlín — nemecká herečka, dcéra K. Kinského. Prvýkrát účinkovala vo filme režiséra W. Wendersa, ktorý ju obsadil do úlohy nemej žonglérky Mignon vo filme Falošný pohyb (Falsche Bewegung, 1975). Počas štúdia na strednej škole pracovala ako modelka, po maturite začala pod vplyvom režiséra R. Polanského študovať herectvo v Londýne a New Yorku u L. Strasberga. Zaujala najskôr v eroticky ladenej komédii A. Lattuadu Taká, aká si (Cosi come sei, 1978), neskôr postavou Tess (1979) v Polanského filmovej adaptácii románu Thomasa Hardyho Tess D’Urbervillová, ktorá jej otvorila cestu do Hollywoodu. V 80. rokoch 20. stor. sa predstavila v úlohe klaviristky Kláry Wieckovej v životopisnom filme o R. Schumannovi Jarná symfónia (Frühlingssinfonie, 1983), v nezávislých filmoch Paríž, Texas (Paris, Texas, 1984) a Máriini milenci (Maria’s Lovers, 1984) a v úlohe kaderníčky Juliette vo francúzskom filme Bolesť lásky (Maladie d’amour, 1987). Ďalej účinkovala vo filmoch Jedna od srdca (One from the Heart, 1982), Mačací ľudia (Cat People, 1982), Neverne tvoja (Unfaithfully Yours, 1983), Revolúcia (Revolution, 1985), Noc s mesačným svitom (In una notte di chiaro di luna, 1989), Blondína (La bionda, 1992), Tak ďaleko, tak blízko! (Im weiter Ferne, so nah!, 1993), Osudové zrýchlenie (Terminal Velocity, 1994), Deň otcov (Father’s Day, 1997), Láska na jednu noc (One Night Stand, 1997), Červené písmená (Red Letters, 2000), Americká rapsódia (An American Rhapsody, 2001), Moje druhé ja (À ton image, 2004), Inland Empire (2006) a i.

Text hesla

Kinská (Kinski), Nastassja, vlastným menom Nastassja Aglaia Nakszynski, 24. 1. 1961 Berlín — nemecká herečka, dcéra K. Kinského. Prvýkrát účinkovala vo filme režiséra W. Wendersa, ktorý ju obsadil do úlohy nemej žonglérky Mignon vo filme Falošný pohyb (Falsche Bewegung, 1975). Počas štúdia na strednej škole pracovala ako modelka, po maturite začala pod vplyvom režiséra R. Polanského študovať herectvo v Londýne a New Yorku u L. Strasberga. Zaujala najskôr v eroticky ladenej komédii A. Lattuadu Taká, aká si (Cosi come sei, 1978), neskôr postavou Tess (1979) v Polanského filmovej adaptácii románu Thomasa Hardyho Tess D’Urbervillová, ktorá jej otvorila cestu do Hollywoodu. V 80. rokoch 20. stor. sa predstavila v úlohe klaviristky Kláry Wieckovej v životopisnom filme o R. Schumannovi Jarná symfónia (Frühlingssinfonie, 1983), v nezávislých filmoch Paríž, Texas (Paris, Texas, 1984) a Máriini milenci (Maria’s Lovers, 1984) a v úlohe kaderníčky Juliette vo francúzskom filme Bolesť lásky (Maladie d’amour, 1987). Ďalej účinkovala vo filmoch Jedna od srdca (One from the Heart, 1982), Mačací ľudia (Cat People, 1982), Neverne tvoja (Unfaithfully Yours, 1983), Revolúcia (Revolution, 1985), Noc s mesačným svitom (In una notte di chiaro di luna, 1989), Blondína (La bionda, 1992), Tak ďaleko, tak blízko! (Im weiter Ferne, so nah!, 1993), Osudové zrýchlenie (Terminal Velocity, 1994), Deň otcov (Father’s Day, 1997), Láska na jednu noc (One Night Stand, 1997), Červené písmená (Red Letters, 2000), Americká rapsódia (An American Rhapsody, 2001), Moje druhé ja (À ton image, 2004), Inland Empire (2006) a i.

Zverejnené v marci 2017.

citácia

Kinská, Nastassja [online]. Encyclopaedia Beliana, ISBN 978-80-89524-30-3. [cit. 2020-10-21]. Dostupné na internete: https://beliana.sav.sk/heslo/kinska-nastassja