kampaň
kampaň [fr.] —
1. časovo obmedzená akcia, sústredená aktivita síl a prostriedkov zameraná proti niekomu alebo niečomu, napr. proti drogám, xenofóbii, znečisťovaniu prírody ap., alebo v prospech niekoho alebo niečoho, napr. volebná kampaň;
2. reklamná kampaň, aj propagačná kampaň — sústredené pôsobenie viacerých propagačných prostriedkov v určitom čase a priestore, súhrn aktivít (a ich produktov) zadávateľa, reklamnej agentúry i zástupcov média na presadenie zámeru zadávateľa (→ reklama). Rozlišuje sa uvádzacia (v prípade, že na trh prichádza nový produkt, primárne ide o budovanie jeho značky), udržiavacia (zmyslom je udržať záujem o tovar, resp. o daný objem predaja) a pripomínacia reklamná kampaň (pripomínanie produktu), podľa iného členenia produktová (produkt je na trhu, cieľom je dosiahnuť zvýšenie jeho známosti) a imidžová reklamná kampaň (cieľom je vybudovanie vzťahu k značke, resp. jej väzby s určitou asociáciou). S ohľadom na množstvo vynaložených finančných prostriedkov je pri reklamnej kampani potrebné venovať dostatočnú pozornosť všetkým komponentom propagačného procesu (brainstorming brífing, prieskum, plánovanie, tvorba prostriedku, produkcia, prieskum účinnosti ap.);
3. kľúčové obdobie (vrcholná prevádzka) v niektorom výrobnom odbore, napr. v poľnospodárstve obdobie sezónnych prác (repná kampaň).