Jones [džouns], Quincy (Delight), 14. 3. 1933 Chicago, Illinois — afroamerický trubkár, hudobný skladateľ, aranžér, dirigent a producent, pôsobiaci vo viacerých žánroch populárnej hudby (džez, pop, funk, soul, big band, swing, bossa nova, hip-hop).
Od roku 1947 hral na trúbke (učil sa u Clarka Terryho, *1920, †2015). Prvý aranžmán vytvoril pre Raya Charlesa, s ktorým sa priatelil. V rokoch 1950 – 52 bol štipendistom na Berklee School of Music v Bostone a súčasne 1951 – 53 hral v orchestri Lionela Hamptona (*1909, †2002), pre ktorého aj aranžoval prvé skladby, napr. Kingfish (1951). Od 1953 pôsobil prevažne ako aranžér a príležitostný dirigent v New Yorku, kde sformoval aj svoj prvý big band. Súčasne pôsobil ako trubkár v orchestri Dizzyho Gillespieho, s ktorým účinkoval o. i. v Európe a na Blízkom východe. V roku 1957 študoval u Nadie Julietty Boulangerovej a Oliviera Messiaena v Paríži, kde súčasne pracoval ako hudobný režisér v gramofónovej spoločnosti Barclay-Disques. Po návrate do New Yorku vydal s orchestrom Counta Basieho album vlastných skladieb One More Time (1958 – 59), ktorý získal svetovú popularitu (napr. skladby Jessica’s Day, Muttnik, Rat Race, The Midnight Sun Never Sets). Nasledovali originálne a pôsobivo aranžované nahrávky s vlastným štúdiovým orchestrom The Birth of a Band a The Great Wide World (obidve 1959), ktoré po nahrávkach Duka Ellingtona a Counta Basieho patria k najlepším bigbandovým nahrávkam.
Začiatkom 60. rokov 20. stor. pôsobil ako viceprezident hudobného vydavateľstva Mercury Records a presadil sa ako skladateľ filmovej hudby. Po hudbe k filmom Chlapec na strome (Pojken i trädet, 1961) švédskeho režiséra Arneho Sucksdorffa (*1917, †2001) a k dráme Majiteľ záložne (The Pawnbroker, 1964) amerického režiséra Sidneyho Lumeta sa mu otvorili nové možnosti v umeleckej práci. Následne vytvoril filmovú hudbu k desiatkam ďalších filmov, napr. Chladnokrvne (In Cold Blood, 1967), Kaktusový kvet (Cactus Flower, 1969) a V žiari noci (In the Heat of the Night, 1967) s titulnou piesňou v podaní Raya Charlesa. Súčasne sa venoval populárnej hudbe ako aranžér, dirigent a neskôr aj autorsky.
Spolupracoval s mnohými spevákmi, napr. s Peggy Leeovou (Lee, *1920, †2002), Billym Eckstinom (*1914, †1993) a Frankom Sinatrom. Od konca 60. rokov 20. stor. patrí k najvplyvnejším predstaviteľom fúzie džezrocku a veľkoorchestrálnej inštrumentácie v spojení s elektroakustickými hudobnými nástrojmi a štylizovanými vokálmi. V albumoch Walking in Space (1969) a Smackwater Jack (1971), za ktoré získal cenu Grammy, syntetizoval prvky novších foriem černošskej populárnej hudby (funk, soul, salsa, reggae); toto ocenenie dostal 27-krát. Je aj producentom najpredávanejšieho albumu na svete Thriller Michaela Jacksona, ako aj jeho charitatívnej piesne We are the World (1985).