kooperatívny marketing

Text hesla

kooperatívny marketingekon. nástroj zosúladenia záujmov v obchodných vzťahoch, resp. stratégia spolupráce minimálne dvoch subjektov v hodnotovom reťazci marketingu. Cieľom je využiť plný potenciál trhu a koordinovaním záujmov subjektov trhu pružne reagovať na požiadavky trhu i potreby spotrebiteľov. Príkladom je spolupráca v dodávateľskom reťazci alebo v distribučnom kanáli, ktorej zásluhou sa zlepšuje reakcia na potreby trhu a skracuje sa čas na odpoveď (reakciu) pri zmene ponuky a dopytu v celom dodávateľskom reťazci. Podstatou je lepšia efektívnosť, čo sa prejavuje najmä v znižovaní nákladov. Využitím kooperatívneho marketingu sa vytvárajú marketingové aliancie, marketingové partnerstvá, co-marketing (spolupráca v marketingu) a cross-marketing (nepriamy marketing).

Zverejnené 25. novembra 2024.

Kooperatívny marketing [online]. Encyclopaedia Beliana, ISBN 978-80-89524-30-3. [cit. 2025-03-16 ]. Dostupné na internete: https://beliana.sav.sk/heslo/kooperativny-marketing